ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ
ОБЩИНА „М А Р И Ц А”
ХАРТА НА КЛИЕНТА НА АДМИНИСТРАТИВНИ УСЛУГИ
2015 г.
Водена от стремежа да отговори на повишените изисквания за модернизация на държавната администрация и от желанието да предоставя на всеки, който се нуждае, качествени услуги по отзивчив, прозрачен и ефективен начин, нашата Община разработи тази Харта на клиента. Тя е изготвена в съответствие с приетата от правителството на Република България Стратегия за модернизиране на държавната администрация и представлява обществен договор за партньорство и коректни взаимоотношения между Община „Марица“ и гражданите и фирмите, които се ползват от услугите й.
Услугите на нашата администрация:
В Общината, както в административната сграда в гр. Пловдив, така и в кметствата на 19-те населени места, се извършват административни услуги на граждани и организации.
За Ваше улеснение сме създали Център за информация и услуги, на партерния етаж в сградата в гр. Пловдив, бул. „Марица“ № 57 А, където обслужването се осъществява на принципа на едно гише и целия документооборот е автоматизиран. ЦУИ е достъпен и за хора с увреждания.
Работното време на Общинска администрация „Марица“ е от 08:00 до 12:00 часа и от 12:30 до 16:30 часа. В Центъра за информация и услуги е осигурен непрекъсваем режим на работа с потребителите. В случаите, когато в служебните помещения има потребители на административни услуги в края на обявеното работно време, работата на звеното продължава до тяхното обслужване, но не повече от два астрономически часа, след обявеното работно време.
Стандарти на административното обслужване
В процеса на административното обслужване, ние – служителите в общинската администрация се ангажираме:
В замяна очакваме от Вас:
Вие можете да се свържете с нас и да получите подробна информация за извършваните от нас административни услуги, необходимите документи и дължимите такси:
obshtina@maritsa.org
032/907 800
С цел улесняване достъпа до административно обслужване, Община „Марица“ приема писмено и устно подадени искания за издаване на индивидуален административен акт, във връзка с извършваните административни услуги.
Писмените искания могат да бъдат подадени чрез попълване на заявление по образец по един от следните начини:
Устно, вашето искане ще бъде прието от служителите в Центъра за услуги и информация, които писмено ще отбележат внасянето му в протокол, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило, след което се регистрира по общия ред.
При заявено от вас желание, потвърдено в писмен вид, можете да получите информация за извършената услуга и по електронната поща на предоставен от вас електронен адрес.
Вие можете да проследите движението на преписката си на електронния сайт на Общината, чрез входящия номер, който сте получили при завеждането на искането си.
Документът, издаден от общинската администрация в резултат на заявената от вас услуга можете да получите:
Приемният ден на кмета на Община „Марица“ е всяка сряда и четвъртък от 13:00 до 16:00 часа.
Приемните дни на заместник-кметовете и секретаря на общината са, както следва:
Вторник от 13:00 до 15:00 часа
Понеделник от 13:00 до 15:00 часа
Вторник от 10:00 до 12:00 часа
Сряда и четвъртък от 13:00 до 16:00 часа
Достъп до обществена информация
За да получите достъп до обществена информация трябва да подадете писмено заявление.
Формите, под които може да ви бъде предоставен достъп до обществена информация, са следните:
Отказ за достъп до обществена информация може да ви бъде отказан когато:
Решенията за предоставяне или отказ за предоставяне на обществена информация се вземат в срок не по-късно от 14 дни след датата на регистрирането.
Механизъм за подаване на жалби, сигнали, оплаквания, предложения и похвали
Вашите жалби, сигнали, оплаквания, предложения и похвали можете да подавате писмено:
На всички подадени жалби, оплаквания и сигнали ще отговаряме в законово регламентираните срокове.
Ще се разглеждат само писмени жалби и сигнали с посочен подател.
Ще ви бъдем благодарни, ако споделяте с нас вашите предложения, мнения и препоръки. Ние периодично ще ги обсъждаме и публично ще огласяваме предприетите действия.
Вие имате право на по-добър достъп до услуги, извършвани качествено, при ясни процедури и пълна прозрачност.
Ние сме готови с нашите действия да гарантираме вашите права.
Вярваме, че при добро сътрудничество, взаимно уважение и изпълнение на поетите ангажименти заедно ще успеем да направим администрацията по-адекватна и ефективна в полза на нашите граждани.
Тази харта е утвърдена от Кмета на Община „Марица” със заповед № РД-09-615/19.05.2015 г. и е публикувана на Интернет-страницата на Община „Марица” на адрес: www.maritsa.org
Тя периодично ще се актуализира, съгласно настъпилите изменения в нормативната уредба и дейността ни, и в отговор на изискванията на нашите жители.